WIADOMOŚCI

Wolff: Mercedes traci do Ferrari pół sekundy na prostych
Wolff: Mercedes traci do Ferrari pół sekundy na prostych
Zespół Mercedesa w Hockenheim otwarcie przyznaje, że obecnie jego silnik pod względem generowanej mocy ustępuje jednostce Ferrari.
baner_rbr_v3.jpg
W kwalifikacjach do GP Niemiec głównym problemem Lewisa Hamiltona z pewnością była awaria układu hydraulicznego, która wyeliminowała go z walki o pole position, ale znacznie poważniejszą kwestią jest to, że Ferrari poczyniło w tym roku potężne postępy ze swoim silnikiem.

"To prawda. Obecnie znajdujemy się za Ferrari w tym obszarze" przyznawał szef Mercedesa, Toto Wolff.

w Hockenheim Lewis Hamilton oszacował, że traci na prostych do Ferrari 0,3 sekundy. Toto Wolff uważa, że jest to jeszcze większa strata: "W zasadzie tracimy pół sekundy."

"Oczywiście nie spodziewaliśmy się tego, ale w Formule 1 musimy być przygotowani dosłownie na wszystko."

Wiele osób w padoku zaskoczonych jest tym jak duże postępy robi w tym roku Ferrari ze swoją jednostką napędową. Auto Motor und Sport wyliczył nawet, że różnica w mocy silnika pomiędzy dwoma wyścigami wyniosła w przypadku Ferrari aż 40 KM.

"To tyle ile zazwyczaj postępuje się w dwa lata" mówił jeden z anonimowych insiderów na padoku.

W związku z tak dużymi różnicami w osiągach padają podejrzenia, że nie koniecznie chodzi o czystą sprawność silnika spalinowego.

"To nie może być silnik spalinowy" mówił szef Mercedesa.

Mistrz świata z 2016 roku, Nico Rosberg, ma teorię wyjaśniającą nagły wzrost osiągów Ferrari. Jego zdaniem włoski zespół znalazł sposób na sprytne wykorzystanie odzyskiwania energii z turbosprężarki i posiada dodatkową mocą z układów elektrycznych.

Na Ferrari od tygodni padają podejrzenia o naginanie przepisów w tym obszarze, ale FIA już w Azerbejdżanie sprawdzała legalność ich auta pod tym kątem i dwa tygodnie później w Hiszpanii uznała ich system za w pełni zgodny z przepisami.

Cyril Abiteboul z Renault chce jednak, aby mimo to FIA wykorzystała swoje uprawienia i wdrożyła standardowy system zarządzania energią w bolidach F1.

"Taki system wykluczyłby wszelkie podejrzenia" mówił. "Jeżeli nie można jasno określić czy dana technologia jest legalna, czy nie powinna zostać ustandaryzowana."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

18 KOMENTARZY
avatar
Peter_Sv5

22.07.2018 09:20

0

To były piękne kwalifikacje. Lewis out, a Seba pięknie odbił Bottasowi PP. Wielkie brawa dla Seba i Kimasa. Scuderia Ferrari zmierza po 16 tytuł Mistrza Świata Kierowców i 17 wśród Konstruktorów. Dzisiaj musi być dublet Scuderii. Mercedes się kończy. Wolff teraz załamany, a jak Lewisek walił rekordy okrążeń to szczerzył się ze 100 metrów. A gdzie się podział Lauda? Zawału dostał?


avatar
GTR

22.07.2018 09:23

0

Potwierdzenie dla tych wszystkich niedowiarków, co to twierdzili, że głupotą jest mówienie, że Ferrari po 1-2 wyścigach niby deklasuje Mercedesa. Mam wrażenie, że 80-90% osób które się tutaj wypowiadają, a zwłaszcza już ci, którzy uważają się za mundroli i nietykalnych, to delikwenci, którzy winni iść na forum serialu "klan" i tam ładować w eter swoje wywody, opinie i przewidywania dot. odcinków. Jak ktoś nie potrafi robić analiz z jazd i nie potrafi ocenić zachowania bolidu na torze to raczej nie ma o motoryzacji zbyt wiele wiedzy (chodzi mi głównie o mechanikę) i nie powinien postować, żeby zwyczajnie nie robić z siebie koguta.


avatar
mafico

22.07.2018 09:24

0

Mercedes może wam chusteczki kupić. Teraz wymyślił 0.5 sek straty...


avatar
RoyalFlesh F1

22.07.2018 09:47

0

2. GTR Jak Ci się coś nie podoba to użyj opcji ignoruj. Admin o to zadbał, w razie bólu dupy takiego ja twój.


avatar
Kimasek

22.07.2018 09:49

0

Wolf płacze bo Mercy odstawają. Dziwne, że jak lata dominował Mercedes nikt nie knuł teorii spiskowych. Teraz mają pełne gacie i zaczynają szukać nieczystych zagrań. Ferrari okazało się sprytniejsze a gdyby nie głupie błędy strategiczne z poprzednich wyścigów plus brak reakcji przy SF to teraz Vettel mógłby mieć ponad 50 pkt przewagi.


avatar
GTR

22.07.2018 10:09

0

@4 RoyalFlesh F1 Żebyś wiedział, że muszę wziąć maść na ból d00py. Ty za to zażyj sobie: http: //oi66.tinypic.com/ 2ro6bnn.jpg Z tego serwisu byłaby naprawdę niezła stronka ale za mało tu osób zafascynowanych technikaliami. Raczej dużo przepychanek odnośnie kierowców i bezsensownych wypowiedzi.


avatar
RoyalFlesh F1

22.07.2018 10:13

0

6. GTR To spadaj na inny serwis. Albo użyj ignoruj, tak jak ja teraz.


avatar
Heniek007

22.07.2018 10:14

0

@6 Jesteś takim samym znawcą motoryzacji jak @dexter i @belzebub. Z politowaniem czyta się wasze posty.


avatar
Vendeur

22.07.2018 11:41

0

@7. RoyalFlesh F1 - sam dostajesz ignora za swój szczeniacki poziom konwersacji. A GTR ma rację. Poziom dyskusji na tym portalu zszedł na psy i większość osób, które miałyby coś wartościowego do przekazania, przestała się przez to wypowiadać, bo szkoda czasu na polemikę z idiotami albo trollami. Szkoda, że właściciel portalu oficjalnie nic z tym nie zrobi, bo dla niego liczą się odsłony, a nie jakość.


avatar
marcelo9205

22.07.2018 11:59

0

9. Vendeur Mówi to osoba, która nazwała mnie idiota po tym jak po zimowych testach w Barcelonie napisałem w przybliżeniu jaki padnie już czas podczas kwalifikacji do GP Hiszpanii. Kilka miesięcy później oczywiście moje przewidywania odnośnie czasu się potwierdziły... i jak się to ma do twojego komentarza o wartościowym przekazie ?


avatar
Heniek007

22.07.2018 12:18

0

@10 Nie przejmuj się,@GTR, @Vendeur, @dexter,@belzebub mają dziwną potrzebę wylewania swoich żali na forum.


avatar
hubos21

22.07.2018 12:28

0

Jak się wszystkich ignoruje to później nie ma z kim gadać, widać, że sytuacja w Mercedesie udziela się też fanom na forum. Ferrari znalazło furtkę w przepisach i niby czemu FIA ma zmieniać coś w czasie gry, konkurencja może pójść w tym samym kierunku


avatar
champ21

22.07.2018 12:48

0

Ciągle jęczą, że tracą na prostych


avatar
kiwiknick

22.07.2018 12:48

0

@11 Heniek007 i kto tto pisze !!! User z czystym sumieniem :)) :)) :))


avatar
Heniek007

22.07.2018 13:04

0

@14 Masz potrzebe dbania o moje sumienie?


avatar
kiwiknick

22.07.2018 13:33

0

@15 nic takiego nie napisałem !!


avatar
berni

22.07.2018 14:16

0

oj, ale placzki w tym mercedesie: nie jest tak do konca - na pomiarze predkosci max w kwalifikacjach bottas byl tylko o ok 3 km/h wolniejszy od ferrari w najszybszym punkcie toru, a na prostej startowej byl najszybszy...


avatar
hubos21

22.07.2018 14:33

0

Q17 Przecież tutaj nie chodzi o prędkości max, obaj mogą jechać np 305km/h ale któryś się do tej prędkości szybciej rozpędzi, zobacz sobie porównanie kółek Bottasa i Vettela tam jest pokazane ile traci ile zyskuje w którym fragmencie,


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu